VRTULNÍKY

Vrtulníky používané společností HELITOM s.r.o.

Robinson R22

Technické údaje
R22 (Beta II):

  • Motor: Lycoming O-360, 106 kW
  • Rotor: Dvoulistý, levotočivý, průměr 6,67 m
  • Vrtulka: Tlačná, dvoulistá
  • Váha, maximální vzletová hmotnost:
    361 kg / 622 kg
  • Počet cestujících: Pilot + 1 cestující
  • Maximální rychlost: 189 km/h
  • Cestovní rychlost: 176 km/h
  • Maximální operační výška: 4 260 m
  • Užitečné zatížení: 247 kg
  • Stoupavost: 7,36 m/s
  • Maximální dolet: 480 km

Robinson R22

Robinson R 22 je ideálním strojem pro výuku vrtulníkového létání. Vyniká vysokou spolehlivostí, obratností a zároveň čitelným a jednoduchým ovládáním. Další významnou předností jsou nízké provozní náklady.

Robinson R22 je dvoumístný vrtulník s jedinečným výhledem z kokpitu a nízkou hladinou vnitřního hluku.

Robinson R22 létá po celém světě a je využíván k mnoha účelům, od soukromého létání a výuky pilotů vrtulníku, přes provádění vyhlídkových letů a fotoletů, kontrolu liniových staveb a produktovodů, až po využívání jako nástroj honáků při přesunu velkých stád dobytka.

První vrtulník Robinson R22 společnosti Robinson Helicopter Company vzlétl v roce 1975 a v roce 1979 získal mezinárodní certifikaci. Vyrobeno jich bylo již více než 5 tisíc.

 
Robinson R44

Technické údaje
R44 (Raven):

  • Motor: Lycoming O-540, 6 válec, 165 kW
    (resp. 183 kW)
  • Rotor: dvoulistý, levotočivý, průměr 10 m
  • Vrtulka: tlačná, dvoulistá
  • Váha, maximální vzletová hmotnost:
    640 kg / 1089 kg
  • Počet cestujících: pilot + 3 cestující
  • Maximální rychlost: 240 km/h
  • Cestovní rychlost: 205 km/h
  • Stoupavost: 5 m/s
  • Maximální operační výška: 4 260 m
  • Užitečné zatížení: 450 kg
  • Maximální dolet: 650 km

Robinson R44

Robinson R44 je nejprodávanějším vrtulníkem na světě. Vyniká spolehlivostí, nízkými provoznímu náklady, jednoduchým ovládáním a dlouhým doletem. Využíván je na příklad pro vyhlídkové lety, aktuální televizní zpravodajství, policejní hlídkování a pátrání, přepravu osob a samozřejmě i výcvik pilotů a soukromé létání.

Čtyřmístný vrtulník Robinson R44 se vyrábí ve dvou provedeních - Raven I (motor s karburátorem, výkon: 165 kW) a Raven II (motor s přímým vstřikováním paliva, výkon: 183 kW)

První Robinson R44 s mezinárodní certifikací vzlétl v roce 1990. R44 je prvním malým vrtulníkem, který úspěšně přeletěl severní i jižní pól. Vyrobeno jich bylo již více než 4,5 tisíce.

 
BO 105

Technické údaje
BO 105:

  • Motor: 2 x Allison 250-C20 B po 313 kW
  • Rotor: Levotočivý o průměru 9,84 m, čtyřlistý
  • Vrtulka: Tlačná, dvoulistá
  • Váha, maximální vzletová hmotnost:
    1 301 kg/2 500 kg
  • Osádka: pilot + 4 cestující (běžná zástavba)
  • Spotřeba: 225 l/hod JET A-1L
  • Maximální rychlost: 225 km/h
  • Cestovní rychlost: 205 km/h
  • Maximální dolet: 590 km

BO 105

BO 105 je dvouturbínový víceúčelový vrtulník s čtyřlistým nosným a dvoulistým vyrovnávacím rotorem. BO 105 byl v době zahájení výroby prakticky nejdražším typem vrtulníku ve své kategorii, avšak jeho manévrovací schopnosti, stoupavost a odolnost stejně jako široké možnosti využití ho předurčovaly k masivnímu a úspěšnému nasazení. BO 105 intenzivně využívaly a stále využívají nejen záchranné služby po celé Evropě, ale i policie, armáda a dopravní a výcvikové společnosti.

BO 105 může přepravovat 5 osob + pilot a disponuje dostatečným prostorem pro přepravu zavazadel.

Vývoj BO 105 byl zahájen u firmy Bolkow v roce 1962, první certifikovaný stroj vzlétl v roce 1970. Do roku 2001, kdy byl plně nahrazen vrtulníkem EC 135, se vyrobilo 1406 exemplářů.

 
EC 120B

Technické údaje
EC 120B:

 

  • Motor: 1 x Turbomeca Arrius 2F, 504 HP
  • Rotor: Pravotočivý o průměru 10 m, třílistý
  • Vyrovnávací rotor: osmi listý fenestron
  • Váha, maximální vzletová hmotnost: 991 kg/1 715 kg
  • Osádka: pilot + 4 cestující
  • Spotřeba: 90 kg/hod JET A-1
  • Maximální rychlost: 278 km/h
  • Cestovní rychlost: 223 km/h
  • Maximální dolet: 710 km

 

EC 120B

Eurocopter EC120B Colibri je pětimístný lehký jednomotorový (turbohřídelový) víceúčelový užitkový vrtulník, vybavený vyrovnávacím rotorem typu fenestron. Konfigurace a konstrukce celého vrtulníku, zvláště pak využití originálního řešení polotuhého hlavního rotoru a vyrovnávacího rotoru značně omezujícího hluk vrtulníku poskytuje neobyčejné pohodlí a bezpečnost pro celou posádku.

EC 120, který poprvé vzlétl 9. června 1995, byl prvnímu zákazníkovi dodán v roce 1998 a dosavadní produkce se blíží 800 vyrobených kusů.

Vrtulník EC120B Colibri je po celém světě využíván u státních složek jako je policie, armáda a záchranná služba, pro svůj ekonomický provoz a jednoduché ovládání je vyhledáván leteckými školami poskytující výcvik na turbínových vrtulnících a v neposlední řadě skvěle plní náročné požadavky soukromých vlastníků a leteckých dopravních společností.

 
 
  • Hangárujte vrtulník bez starostí

    Hangárujte vrtulník bez starostí

    - hangárování v moderních zateplených a zabezpečených prostorech
    - postaráme se o základní údržbu Vašeho vrtulníku
    - zajištění přeletů, možnost nočních vzletů a přistání
    - profesionální vyčištění interiéru, údržba exteriéru vrtulníku
    více...

  • Who needs a runway?

    Who needs a runway?

    - nová trička HELITOM
    - kvalita české firmy Rejoice
    - cena: 550,- Kč (s DPH) + poštovné
    - objednávky na: info@helitom.cz
    více...

  • Den pilotem vrtulníku

    Den pilotem vrtulníku

    Seznamte se s pilotáží vrtulníku
    - konstrukce a ovládání vrtulníku
    - pravidla vrtulníkového létání
    - dva lety vrtulníkem s instruktorem
    více...

  • Nadstavbové výukové programy a kondiční lety

    Nadstavbové výukové programy a kondiční lety

    Rozšíření dovedností a znalosti v oblasti vrtulníkového létání
    - výuka pokročilých autorotací
    - provoz na mezinárodních letištích
    - Safety pilot a kondiční lety
    více...

  • Typové kvalifikace

    Typové kvalifikace

    Nabízíme typové kvalifikace na dalších typech vrtulníků
    - Robinson R22
    - Robinson R44
    - BO 105
    více...

  • Soukromý pilot vrtulníku PPL(H)

    Soukromý pilot vrtulníku PPL(H)

    Staňte se pilotem vrtulníku!
    - 45 hodin letové praxe
    - profesionální instruktoři
    - možnost výuky v anglickém jazyce
    více...

  • HELITOM s.r.o.

    HELITOM s.r.o.

    Profesionální letecká vrtulníková škola
    - komplexní výuka letecké teorie a praxe
    - vysoká kvalita poskytovaných služeb
    - moderní výukové metody
    více...

  • Vyhlídkové lety!

    Vyhlídkové lety!

    Podívejte se na svět jinak
    - jedinečný dárek pro každého
    - fotolety
    - účast na promoakcích
    více...